پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227361
چگونه خودرو را موقع سُرخوردن کنترل کنيم؟
تاریخ انتشار : 1395/10/02 09:59:47
نمایش : 1135
بر اساس اعلام معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، با توجه به آغاز فصل زمستان ضروري است که رانندگان در هواي زمستاني از تجهيز خودروي خود به زنجير چرخ و لاستيک يخ‌شکن اطمينان پيدا کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بر اساس اعلام معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، با توجه به آغاز فصل زمستان ضروري است که رانندگان در هواي زمستاني از تجهيز خودروي خود به زنجير چرخ و لاستيک يخ‌شکن اطمينان پيدا کنند.

همچنين رانندگان بايد در چنين هوايي سرعت خود را کاهش دهند و در مسير مقابل، فضاي بيشتري براي توقف در نظر بگيرند و چراغ‌ها و شيشه جلو را تميز نگه دارند.

علاوه بر آن توصيه مي‌شود، در هواي زمستاني رانندگان خودروها آرام ترمز بگيرند تا خودرو ليز نخورد و اگر چرخ‌ها قفل کرد، از گرفتن ترمز بپرهيزند. بهتر است؛ رانندگان براي حفظ انقباض به ويژه در سراشيبي از دنده سنگين استفاده کنند و روي پل‌ها، روگذرها و داخل خيابان‌هاي کم رفت‌وآمد که سريع تر يخ مي‌بندند، بيشتر مراقب باشند.

چگونگي کنترل خودرو هنگام ُسرخوردن

هنگام لغزش چرخ‌ها، رانندگان بايد فرمان را به سمت خارج خيابان بچرخانند تا کارافتادگي چرخ جلو خنثي شود و به حالت مناسب برگردد، همچنين هنگام لغزش چرخ‌ها پا را از روي پدال گاز و ترمز برداشته و با فشار روي کلاچ قرار دهند تا لغزش برطرف و خودرو به حالت عادي بازگردد.

چگونگي کنترل شرايط هنگام قفل شدن چرخ‌ها

لازم به ذکر است که هنگام قفل شدن چرخ‌هاي جلو، پا را از روي پدال گاز و ترمز برداشته و بايد کلاچ را فشار داد، سپس خودرو را به سمت سرخوردگي قسمت عقب خودرو هدايت کرد، اما بايد مراقب بود که انجام بيش از حد اين کارها، خودرو را به طور کامل به طرف خلاف مسير بر مي‌گرداند.
چگونه خودرو را موقع سُرخوردن کنترل کنيم؟
منبع: دنده 6
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html